Natura na pomoc odchudzającym!

Od najmłodszych lat słyszeliśmy od naszych mam oraz babć, iż śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, a wyjście z domu bez jego zjedzenia było praktycznie niemożliwe. Powszechnie znane jest również powiedzenie, aby śniadanie zjeść samemu, obiadem podzielić się z przyjacielem, natomiast kolację oddać wrogowi. Jest w tym sporo racji, gdyż stanowi ono pierwszy posiłek w ciągu dnia, dostarczający nam energii, a jego odpowiedni skład oraz ilość zapewni nam dobre samopoczucie. Właściwe śniadanie można określić czterema przymiotnikami: energetyczne, zdrowe, urozmaicone oraz pożywne. Pierwszy posiłek w ciągu dnia ma istotne znacznie również podczas diety, służącej redukcji masy ciała. Wiele osób niesłusznie ogranicza go do minimum, sądząc, iż śniadanie na odchudzanie powinno być niewielkie oraz niskokaloryczne.
Na początku należy zastanowić się, jakie składniki będą najbardziej odpowiednie, aby przygotować śniadanie na odchudzanie. Największą ilość powinny stanowić węglowodany złożone, które znajdziemy między innymi w chlebie razowym, płatkach owsianych oraz wszelkiego rodzaju kaszach. Śniadanie na odchudzanie powinno być również bogate w białka, które nie tylko dodaje znaczną ilość energii, ale również zapobiegają występowaniu ataków głodu w ciągu dnia. Ich największa zawartość występuje w jajkach oraz wszelkiego rodzaju jogurtach, w tym przede wszystkim greckich, warto jest więc skomponować śniadanie na odchudzanie z tego rodzaju składników, gdyż dzięki temu nie będziemy podjadać w ciągu dnia. Aby od rana dostarczyć organizmowi dawkę witamin, warto jest również wkomponować w nasz poranny jadłospis owoce oraz warzywa.
Na temat składu porannych posiłków przeprowadzone zostały liczne badania, a jedne z nich wykazały, iż kobiety, które swoje śniadanie na odchudzanie skomponowały z jajek, schudły o połowę więcej, od tych których poranny posiłek stanowiło głównie pieczywo. Jest to spowodowane przede wszystkim faktem, iż białko zawarte w jajkach prowadzi do zmniejszenia głodu oraz uczucia sytości, co w konsekwencji powoduje, iż w ciągu całego dnia przyjmujemy mniej kalorii. Ponadto dania jajeczne takie jak jajecznica, omlet, jajka na miękko, jajka sadzone, dodają dużo energii, co sprawia, iż minimalizują poczucie zmęczenia przez znaczny okres czasu.
Jeżeli nie jesteśmy miłośnikami dań jajecznych, musimy zastanowić się z jakich innych składników skomponować śniadanie na odchudzanie. Odpowiedniej ilości białek oraz węglowodanów złożonych dostarczy nam owsianka, muesli, wędliny, jednak należy zwrócić uwagę aby były one chude, twaróg, łosoś wędzony, jogurt naturalny oraz jogurt grecki. Produkty te możemy spożywać wraz z pieczywem pełnoziarnistym, lecz musimy przyjmować je w ograniczonej ilości, gdyż jest ono bardzo kaloryczne. Nie zapominajmy również, aby śniadanie na odchudzanie było bogate w owoce oraz warzywa, które przyspieszą nasz metabolizm, oraz dostarczą witamin, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Podczas odchudzania składnikiem, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę jest błonnik pokarmowy. Musimy zaprzyjaźnić się z nim oraz zadbać, aby śniadanie na odchudzanie zawierało jego znaczną ilość, gdyż służy on regulacji procesów trawiennych, a ponadto ogranicza napady wilczego głodu oraz oczyszcza organizm z toksyn. Powyższe właściwości błonnika pokarmowego sprawiają, iż zapewnia on większą skuteczność odchudzania, a co za tym idzie przede wszystkim podczas diety powinniśmy zadbać o jego odpowiednia ilość w naszych posiłkach. Należy jednak na początku zastanowić się gdzie znaleźć ten drogocenny składnik. Śniadanie na odchudzanie bogate w błonnik, powinno opierać się przede wszystkim na pieczywie pełnoziarnistym, jednak jak już wcześniej wspomniano, ze względu na jego znaczną kaloryczność, należy uważać z jego ilością, jaką spożywamy. Składnik ten znajduje się również w płatkach owsianych, wszelkiego rodzaju kaszach, w tym przede wszystkim jęczmiennej oraz jaglanej, amarantusie, siemieniu lnianym, migdałach, pestkach słonecznika, suszonych owocach oraz bananach. Są to produkty, z których z powodzeniem możemy skomponować śniadanie na odchudzanie. Przykładem może być kasza jaglana z dodatkiem świeżego banana oraz owoców suszonych, kanapka z pieczywa pełnoziarnistego, a także muesli z płatków owsianych, orzechów oraz pestek słonecznika.
Nie tylko składniki, w jakie jest bogate śniadanie na odchudzanie, ale również pora w jakiej jest ono spożywane ma istotne znaczenie na możliwość redukcji masy ciała. W wyniku przeprowadzonych badań, lekarze dietetycy stwierdzili, iż to właśnie od tego kiedy i w jakiej formie spożywamy pierwszy posiłek w ciągu dnia, zależy to czy stosowana przez nas dieta odchudzająca będzie skuteczna. Najważniejszym oraz podstawowym stwierdzeniem jest fakt, iż aby przyspieszyć metabolizm organizmu, pozwalający na utratę zbędnych kilogramów, musimy rozpocząć dzień od spożycia pełnowartościowego, pożywnego posiłku, który powinno się przyjąć nie później niż jedną godzinę od przebudzenia. Zachowanie tego czasu jest bardzo istotne, gdyż w przypadku, gdy śniadanie na odchudzanie zostanie spożyte po niedługim czasie od wstania z łóżka, wówczas spożytkujemy możliwości naszego organizmu do spalania tłuszczu. Pierwszy posiłek znacząco pobudzi wówczas nasz metabolizm, a jeżeli zostanie on skomponowany z odpowiednich składników, wówczas spowoduje on, iż w ciągu dnia nie będziemy podjadać, przyjmiemy mniej kalorii, a także nie będziemy narażeni na ataki wilczego głodu, zmniejszającego naszą odporność na niezdrowe pokusy.
Niestety wiele osób nie wyobraża sobie aby ich śniadanie na odchudzanie było duże, gdyż nie potrafią one zjeść zaraz po przebudzeniu pokaźnych posiłków, powodujących u nich mdłości. W takim przypadku warto jest zacząć przyzwyczajanie żołądka od spożywania koktajli, które możemy przygotować na bazie kawy mrożonej, mleka migdałowego, mleka kokosowego oraz siemienia lnianego, warto jest również dodać cynamon, który nie tylko przyspiesza metabolizm, ale również doskonale wspomaga pracę mózgu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here