jak porawic swoje podciaganiePodciągasz się na drążku?

Drążek lubi chyba każda osoba, która trenuje z masą własnego ciała i jest on niezastąpiony w budowaniu siły i dobrego wyglądu. Jednak śmigając po internecie w tematach drążka i podciągania jakoś mało się mówi o samej technice podciągania o doskonaleniu pod tym względem.

Przez jakieś pół pierwszego roku, sam ćwiczyłem jedynie by zaliczać progres w ilości powtórzeń i jakoś mało mnie interesowało, by coś zmieniać technicznie. Jednak przyszedł ten czas, by wykorzystać z podciągania jeszcze więcej, a żeby to osiągnąć potrzebne są delikatne zmiany. I dzisiaj właśnie o tym.

3 porady jak lepiej się podciągać

  1. Pasywny i aktywny zwis – większość osób wisi na drążku pasywnie, bez aktywacji mięśni pleców, a przynajmniej nie tak dużej jak przy zwisie aktywnym. Przy zwisie aktywnym spinamy łopatki, kierujemy je w dół i w ten sposób aktywujemy mięsień najszerszy grzbietu. Wystarczy drobna zmiana a już nasze mięśnie zaczynają pracować inaczej. Polecam wyrobić sobie umiejętność aktywnego zwisu, bo różnica w stosunku do pasywnego jest duża i odczuwalna. Spróbuj nawet teraz.

    pasywny i aktywny zwis

    Pasywny i aktywny zwis

  2. Łokcie do ciała – żeby aktywować lepiej mięśnie kierujemy łokcie podczas podciągania do ciała, tak żeby je wypchnąć aż za siebie, jakby ktoś z tyłu stał i chcielibyśmy go dotknąć lub uderzyć. Jeżeli nie będziemy kierować w ten sposób łokci, to dość mocno je obciążymy i wiadomo jak to może się skończyć.

    lokcie do ciala

    Łokcie do siebie i za siebie

  3. Kontroluj napięcie gdy się opuszczasz – często na placach widzę podstawowy błąd, jak koleszka wchodzi dynamicznie w górę, by zrobić jak najwięcej podciągnięć w jak najkrótszym czasie i opuszcza się bez żadnego napięcia mięśniowego, zupełnie nie kontrolując zejścia. Pomijając fakt szybkiej kontuzji, to przy takim zachowaniu sporo tracimy z treningu i nie budujemy mięśni w taki sposób jakbyśmy tego chcieli.

Trzy proste wskazówki, które zaczerpnąłem z filmiku poniżej. Myślę, że każdy jest w stanie wprowadzić te zmiany od zaraz, co przełoży się na dużo lepszy trening. Siła.

Jeżeli masz jakieś pytania, pisz.

Udostępnij, polub.. zrób co chcesz

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy. Przeczytają Cie inni!

avatar