Pompki SHUTTLE – jak zrobić?

shuttle pompki jak zrobicOdmiana pompek o nazwie SHUTTLE to bardzo fajny i bardzo efektywny rodzaj ćwiczenia, który urozmaici nasz trening Street Workout o dodatkowy element. Ostatnio zakładałem się z kumplem, że nie wykona takiej pompki, no i oczywiście przegrał. Dlaczego, skoro również ostro pompuje?

Pierwsze podejście do Shuttle – nieudane

Z pozoru wygląda prosto i w rzeczywistości takie jest, ale jest jedno ale.. potrzebna jest technika. Gdy pierwszy raz zobaczyłem i spróbowałem, po ugięciu przedramion już się nie umiałem podnieść. WTF? Pomyślałem, że jestem jeszcze bardzo słaby, ale chwila, jak to słaby?

Gdy dokładnie przyjrzałem się tym pompkom, technice wykonania, spróbowałem drugi raz, trzeci, czwarty i w końcu siadło. Okazało się, że jest to prosta sprawa, ale bez dokładnego wykonania, te pompki są niewykonalne dla innych. Krótko mówiąc trzeba wiedzieć jak.

Jak zrobić Shuttle?

Nie możemy zacząć robić tego ćwiczenia bez wcześniejszego przygotowania. Mam tu na myśli osoby, które nie ćwiczą klasycznych pompek. Potrzeba, nie tyle może siły, co ogólnej stabilizacji, dobrych mięśni brzucha

1. Dłonie ustawiamy nieco szerzej niż szerokość ramion. W tym ćwiczeniu nie ma opcji manipulowania szerokością. Trzeba ustawić dla siebie optymalną.

2. Nogi razem, a stopy, palce muszą być maksymalnie wysunięte do tyłu. Oczywiście sylwetka w prostej linii, bez żadnych garbów.

3. Opuszczamy się w dół – klatka piersiowa powinna być na wysokości ¼ od podłogi. W ramionach tworzymy kąt 90°. Łokcie przy sobie.

4. W najniższym punkcie, przesuwamy cały nasz ciężar na przedramiona.

5. Z tej pozycji (jest to pozycja jak pod plank) przesuwamy, bardzo dynamicznie, ciężar z powrotem na nasze ręce, kierując ramiona do przodu. Czyli całym ciałem ostro do przodu – wymaga to kilku podejść, by załapać o co chodzi.

Czego nie wolno robić przy Shuttle?

Musimy unikać podnoszenia bioder. W pierwszych próbach, może nam się zdarzyć, ale później już to eliminujemy, a przynajmniej powinniśmy. Również łopatek nie należy ściągać razem i w ogóle unikać jakiegokolwiek wygięcia pleców.

Napisz w komentarzu, czy udało ci się zrobić i czy było trudno.

Udostępnij, polub.. zrób co chcesz

Dodaj komentarz

3 komentarzy do "Pompki SHUTTLE – jak zrobić?"

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Gościu
Gość

Nie zrobię tego. Nie da się podnieść 🙂

http://facetwformie.pl
Gość

wchodzi jak nóż w masło:)