Cynamon z miodem na odchudzanie

Wskazanie wagi jest bezlitosne – strzałka ewidentnie poszła w górę. Twoja ukochana sukienka stała się przyciasna, a w lubione dżinsy coraz ciężej Ci się wcisnąć? Kondycja już też nie ta co kiedyś – wystarczy chwila szaleństwa na parkiecie czy pogoń za autobusem, a Ty nie możesz złapać tchu? Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – pora wziąć się za siebie! Jak jednak zrobić to dobrze? Czym jest mądre odchudzanie? Po pierwsze, musimy dokonać trzeźwej oceny obecnej sytuacji. Czy mamy do czynienia z niewielką nadwagą, czy może z poważną otyłością? W tym pierwszym wypadku prawdopodobnie poradzimy sobie same, w tym drugim warto zasięgnąć porady specjalisty. Może się bowiem okazać, że otyłość ma głębsze przyczyny, z którymi nie poradzimy sobie samodzielnie, bazując tylko na diecie i aktywności fizycznej. Zaawansowana otyłość może też stanowić poważne zagrożenie dla naszego zdrowia, dlatego w takiej sytuacji warto zwrócić się po profesjonalną pomoc: umówić się na spotkanie z lekarzem i zrobić wszystkie zalecane badania. Jeśli jednak nasz problem to na szczęście nie zaawansowana otyłość, ale „tylko” niewielka nadwaga, możemy spróbować zadziałać na własną rękę. Po pierwsze, musimy uświadomić sobie, że mądre odchudzanie nie może być szybkie. Wszelkie drastyczne sposoby nie tylko skończą się szybkim powrotem do pierwotnej wagi (tzw. efekt jojo), ale też mogą mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Warto dać sobie czas i odchudzać się cierpliwie, ale skutecznie – tak, by efekty zostały z nami na dłużej. Odchudzanie powinno być bowiem nie tyle krótkotrwałą akcją, ale raczej przemyślaną zmianą naszego stylu życia. Będzie to dla nas zdecydowanie zdrowsze, niż naprzemienne okresy zaniedbywania swojej wagi i desperackich prób jej zrzucenia. Co więc składa się na ten zdrowy styl życia? Po pierwsze – odpowiednia dieta. Na tym polu nie ma miejsca na ustępstwa. Przemyślana, zbilansowana dieta powinna być filarem naszego dbania o siebie. Co zatem oznacza odpowiednie odżywianie się? Na pewno nie jest to drakońska dieta, przy której spożywamy drastycznie mniej kalorii i tracimy cała energię do życia. Nasza codzienna dieta ma nam zapewnić wystarczającą ilość kalorii do normalnego funkcjonowania. Nie znaczy to oczywiście że nie musimy liczyć kalorii – jeśli chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy, liczenie kalorii jest w zasadzie nie do uniknięcia. Trzeba jednak zadbać o to, by posiłki, które spożywamy dostarczyły nam wystarczającej ilości energii oraz witamin i składników mineralnych. Nie zaszkodzi przypomnieć, że najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie. Mądre odchudzanie się nie może się bez niego obejść. Wypicie filiżanki kawy na pusty żołądek wcale nam nie pomoże – a wręcz zaszkodzi. Po kilku godzinach snu nasze ciało domaga się odpowiedniego zastrzyku energii, żeby mieć siłę wejść w nowy dzień i normalnie funkcjonować. Jeśli rano nic nie zjemy, za kilka godzin głód powróci ze zdwojoną siłą i ciężko będzie oprzeć się pokusie i nie nadrobić pominiętego posiłku z nawiązką. Pomysłów na zdrowe, niskokaloryczne śniadanie jest wiele. Może kanapki z ciemnego chleba z chudą wędliną i sałatą? A może owsianka z dodatkiem soczystych, świeżych cytrusów? Lub koktajl na bazie jogurtu, banana i sycących otrębów owsianych? Internet jest pełen ciekawych i smacznych przepisów, warto poszukać czegoś, co nie tylko będzie zdrowe, ale też smaczne i szybkie w przygotowaniu. Tą samą zasadę należy zastosować do obiadu. Minęło kilka godzin pracy i nasz organizm, co zupełnie naturalne, domaga się kolejnego zastrzyku energii. Nie powinniśmy starać się zagłuszyć tej potrzeby kolejną filiżanką kawy czy batonikiem z automatu. Ciepły posiłek oparty na warzywach, chudym mięsie i złożonych węglowodanach (np. pełnoziarnistym makaronie czy brązowym ryżu) będzie zdecydowanie lepszym pomysłem. Jeśli tylko możemy, warto przygotować go w domu – tylko wtedy będziemy mieć pełną kontrolę nad tym, co zostało w nim zawarte. Jeśli nie mamy takiej opcji, zdecydujmy się na stołówkę lub catering na wysokim poziomie. W żadnym wypadku na fast food lub niskiej jakości potrawy do samodzielnego podgrzania. Gdy mamy za sobą odpowiednie śniadanie i obiad, na pewno wystarczy nam lekka, symboliczna kolacja. To na pewno lepsze wyjście niż głodowanie cały dzień tylko po to, by wieczorem zasiąść do potężnej kolacji i nadrobić wszystko z nawiązką. Ryba na parze, zupa warzywna czy lekkie kanapki będą zdecydowanie lepszym pomysłem – bez względu na to, czy dbamy o linię czy nie. Objadanie się przed snem jest po prostu szkodliwe i wpływa negatywnie nie tylko na naszą wagę, ale też na jakość snu. Mądre odchudzanie się to jednak nie tylko dieta – zdrowe odżywianie należy uzupełnić odpowiednią dawką aktywności fizycznej. Wpłynie to pozytywnie nie tylko na naszą linię, ale też na naszą kondycję – w końcu ruch to zdrowie. Jeśli nie lubisz biegać czy ćwiczyć na siłowni – nie musisz się zmuszać. Zamiast tego możesz pływać, tańczyć czy uprawiać nordic walking. Ważne, by znaleźć coś co sprawia nam przyjemność i robić to regularnie, a nie na zasadzie ‚”zrywów”. Gdy uprawianie sportu wejdzie nam w krew i wyrobimy sobie dobrą kondycję, każdy kolejny trening stanie się dla nas przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem do odhaczenia. Aktywność fizyczna pozwala nam zresztą nie tylko zrzucić nadprogramowe kilogramy – kształtuje też prawidłową postawę, nadaje naszej sylwetce wdzięk i gibkość. Co więcej, uprawianiu sportu towarzyszy też uwalnianie się endorfin,czyli tzw. hormonów szczęścia, dzięki którym stajemy się weselsi i radośniejsi. Warto tutaj zauważyć, że zarówno diecie jak i aktywności fizycznej towarzyszyć musi przyjmowanie wystarczającej ilości płynów, zwłaszcza wody. Bez odpowiedniego nawodnienia się nie ma mowy ani o zbilansowanej diecie, ani o zdrowym wysiłku fizycznym. Dlatego oprócz dbania o odpowiednią dietę i wystarczającą aktywność fizyczną, musimy też wyrobić w sobie nawyk regularnego picia wody. Połączenie tych trzech elementów, przy odrobinie cierpliwości, pozwoli nam nie tylko uzyskać upragnioną wagę, ale też ją utrzymać. Będzie to zatem nie tylko skuteczne, ale też mądre odchudzanie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here