jak cwiczyc pod plnche 2Jak tam po pierwszym etapie? Coś boli? Nie powinno, bo przed tobą drugi z sześciu etapów progresji do Planche. Pierwszy etap był tym czasem gdzie powinniśmy wszystko technicznie dopiąć na ostatni guzik. Przede wszystkim mam tu na myśli pierwsze i drugie ćwiczenie. Pamiętaj, że nie ma co się śpieszyć, bo jak pisałem wcześniej, oszukiwanie i tak wyjdzie w późniejszym czasie a i o kontuzje łatwo, więc lepiej mieć 100% pewności, że jesteśmy gotowi przejść dalej. Street Workout, kalistenika, to maksymalnie dobrze technicznie wykonywane ćwiczenia i nie ma tutaj miejsca na lipę.

Powitajmy Frog Stand

Dojdzie nam jedno ćwiczenie o nazwie Frog Stand. Ja na to mówię żabki na rękach. Ćwiczenie może wydawać się trudne w kilku lub kilkunastu pierwszych próbach. Później już powinniśmy złapać równowagę i raczej nie będzie problemu z ustaniem na rękach w tej pozycji, przez pewien określony czas. Jednak nie ukrywam, że będzie potrzebna siła, bo będziecie się stabilizować rękoma i one muszą być silne.

Jak zrobić Frog Stand

jak zrobic frog standFrog stand wykonujemy tak jak na filmiku poniżej.

Dłonie ustawiamy na szerokość barków tak żeby było nam wygodnie. To co ważne to łokcie, które powinny być skierowane do środka, żeby stykały się z kolanami. Nie na boki lub w innych pozycjach. Łopatki nie ściągnięte, robimy delikatny koci grzbiet, by wzmocnić kręgosłup.

Dalej to już tylko pochylamy się do przodu opierając nasze kolana o łokcie (można minimalnie wyżej) i odrywamy stopy. Wersja łatwiejsza, to z głową na podłodze, odrywając same nogi.

Od razu mówię, że będą boleć trochę nadgarstki, ale to z czasem powinno przejść. Ewentualnie możemy to wykonywać na uchwytach do pompek. Dobrze jest sobie też coś miękkiego podłożyć pod głowę.

Plan treningowy dla drugiej progresji do planche

1. Frog Stand

  • seria 1 – 3 sekundy
  • seria 2 – 3 sekundy
  • seria 3 – 10 sekund

2. Pseudo push ups

  • 3 serie po 5 powtórzeń

3. Pseudo palnche lean

  • seria 1 – 12 sekund
  • seria 2 – 14 sekund
  • seria 3 – 12 sekund

4. Supermeny

  • seria 1 – 10 powtórzeń
  • seria 2 – 8 powtórzeń
  • seria 3 – 6 powtórzeń

I na tyle w tym etapie.

Udostępnij, polub.. zrób co chcesz

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Jak ćwiczyć pod Planche #2 Frog Stand"

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Artur
Gość

Jakie odstępy między seriami?